mammagravid

Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Maria Bergström - 6 oktober 2010 16:25


Kroppen:
Man kan känna hur barnet rör och vänder på sig. Ännu finns det gott om plats i livmodern. Det går även att urskilja i vilket position barnet ligger. Ibland kan det göra tillfälligt ont i sidan som kan orsakas av att livmodermuskulaturen töjer sig mycket. Många upplever den här tiden som en positiv del av graviditeten. Barnet är inte alltför tungt än och det är fortfarande långt kvar till förlossningen. Men alla är inte lyckliga och mår bra under graviditeten. En vanlig orsak kan vara oro inför hur livet med ett litet barn kommer att bli. Vissa blivande mammor är ofta sjuka. Det beror på att immunförsvaret påverkas så att det fungerar lite sämre under graviditeten.

Barnet: Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.


Hur jag mår som

jag mår ganska så bra men ont i huvet till och från.

men sen ha jag ju en massa halsbränna huvaligen..

 

Av Maria Bergström - 6 oktober 2010 14:04

Ni ska få en liten bildbomb fån då vi va på drakborgen.

Då syrrans unge fyllde4år så roligt barna hade somnade som stockar ibilen på väg hem.

Fast de gjorde ju jag med haha.

             

Här ha ni lite bilder

Av Maria Bergström - 6 oktober 2010 13:59

Tjosan i trosan.


I dag händer de väl inte allt för mycke ha bråkat med min bank i dag.

Mitt konto överdraseras av sig själv eller nått konstigt.

Nåra kort köp ha dydlien dragis idag men som gjortdes för nåra veckorsen.

Cp bank fanskap va fan ska man med en sån skitbank till.

Fundera på att byta bank men undra i fall man får göra de hursom hälst?



Har nyss tagit in en nerskiten katt mumsigt va den stank som bara den uchaa..


Presentation

Här kan ni läsa lite om mig och min familj.
Och om min graviditet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards